Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,

Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:

  • Rodzicami
  • Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły
  • Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
  • Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej
  • Ośrodkiem interwencji kryzysowej
  • Komendą Miejską Policji -Referatem do spraw patologii i przestępczości nieletnich
  • Sądem Rejonowym- III Wydział Rodzinny i Nieletnich

Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga gdy:

  • chcą po prostu z kimś porozmawiać;
  • nie radzą sobie z nauką
  • potrzebują pomocy i rady;
  • ktoś naruszy ich prawa;
  • ktoś stosuje wobec nich przemoc;
  • chcą podzielić się swoją radością, sukcesem;

   Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić !!!

Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy wtedy gdy:

  • dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami i odnalezieniem się w szkole, problemy z zachowaniem, z rówieśnikami;
  • chcą uzyskać informacje dotyczące pomocy dla swoich dzieci;

Nauczyciele mogą oczekiwać:

  • pomocy w analizie opinii i orzeczeń o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego;
  • wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów;
  • wsparcia w rozmowach z rodzicami;