Świetlica
Dokumenty do pobrania:
KARTA ZGŁOSZENIA DZIECKA DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ
UPOWAŻNIENIE DO ODBIORU DZIECKA ZE ŚWIETLICY
KARTA ZGŁOSZENIA UCZNIA NA OBIADY DO STOŁÓWKI SZKOLNEJ
Świetlica szkolna pracuje codziennie w godzinach 6:30-17:00.
Do świetlicy szkolnej przyjmowane są dzieci (rodziców pracujących) na podstawie kart zgłoszeń. Dzieci ze świetlicy odbierane są przez rodziców lub opiekunów, w innym przypadku konieczne jest pisemne upoważnienie rodziców.
Opiekę nad dziećmi sprawują wykwalifikowani nauczyciele.
Rodzaje zajęć na świetlicy szkolnej:
- zajęcia plastyczno-techniczne (rysowanie, malowanie, wycinanie, wydzieranie, wyklejanie, orgiami),
- zajęcia rozwijające aktywność twórczą,
- zajęcia rozwijające aktywność umysłową (krzyżówki, zagadki logiczne, tekstowe, gry i zabawy dydaktyczne i edukacyjne),
- konkursy (tematyczne, wiedzy, quizy),
- gry i zabawy ruchowe (zręcznościowe, zespołowe).
Nauczyciele w czasie zajęć świetlicowych prowadzą z uczniami pracę wyrównawczą. Kształtują postawy oraz uczą rozwiązywania konfliktów poprzez komunikację i zachowania asertywne.
Zajęcia na świetlicy dają dzieciom możliwość czynnego wypoczynku i rozwijania swoich zainteresowań, a także wyrównywania poziomu wiedzy. Uczniowie odrabiają zadania domowe, doskonalą liczenie i czytanie, uzupełniają wiedzę korzystając z pomocy kolegów lub w trakcie indywidualnej pracy z nauczycielem. Wyrabiają w sobie poczucie odpowiedzialności za wygląd najbliższego otoczenia, poszanowania własności osobistej oraz mienia szkolnego. W czasie zajęć dzieci rozwijają swoje umiejętności i zdolności. Wykonują prace plastyczne, które później zdobią sale świetlicowe.
Cele działalności świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej nr 1:
- zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, udzielanie uczniom pomocy w nauce,
- zapewnienie odpowiednich warunków do samodzielnej nauki,
- zagospodarowanie wolnego czasu; rekreacja,
- organizowanie dodatkowej pomocy nauczyciela dla uczniów tego potrzebujących
- kształcenie nawyków samodzielnej pracy umysłowej oraz zdobywania wiedzy i umiejętności, ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień dzieci poprzez organizowanie różnorodnych zajęć,
- wyrabianie umiejętności nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów z rówieśnikami w czasie wolnym oraz samodzielności w podejmowaniu i realizacji różnorodnych zadań,
- organizowanie rozrywki indywidualnej i zbiorowej oraz kształtowanie nawyków kultury życia codziennego,
- kształtowanie nawyków higieny i czystości, zapewnianie warunków do zachowania i poprawy zdrowia oraz upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej,
- pomoc dzieciom przybyłym do naszego kraju z Ukrainy w adaptacji do polskich warunków i polskiej szkoły poprzez zapewnienie im wszechstronnej opieki poza czasem lekcyjnym i pomoc wspierającą rozwój psychofizyczny. Czas spędzany przez dzieci obu krajów w świetlicy szkolnej często owocuje nawiązywaniem przyjaźni polsko-ukraińskiej, a to z kolei sprzyja doskonaleniu umiejętności porozumiewania się w języku polskim oraz wymianą doświadczeń z życia codziennego obu społeczeństw, organizowanie warunków dla rozwoju fizycznego uczniów, w szczególności organizowanie zajęć i gier sportowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny uczniów, rozpoznawanie i zapewnianie realizacji aktualnych potrzeb dzieci przy współpracy z wychowawcami klas I- III.
FORMY PRACY W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Dzieci, które nie mogą zostać odebrane przez rodziców bądź opiekunów bezpośrednio po lekcjach, spędzają czas w świetlicy szkolnej. Podzielone zostają na grupy, tak aby móc w spokoju spędzić czas. O ile dopisuje pogoda wychodzą z wychowawcami na boisko szkolne, a także jedzą obiad oraz odrabiają zadania domowe.
Nauczyciele świetlicy organizują uczniom zajęcia tematycznie związane z aktualnymi wydarzeniami. Dzieci biorą udział w konkursach wiedzy, spotkaniach z literaturą, zajęciach plastycznych, a także w grach i zabawach ruchowych. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach.
Rodzaje zajęć na świetlicy szkolnej:
- zajęcia plastyczno-techniczne (rysowanie, malowanie, wycinanie, wydzieranie, wyklejanie, orgiami)
- zajęcia rozwijające aktywność twórczą
- zajęcia rozwijające aktywność umysłową (krzyżówki, zagadki logiczne, tekstowe, gry i zabawy dydaktyczne i edukacyjne)
- konkursy (tematyczne, wiedzy, quizy)
- gry i zabawy ruchowe (gimnastyka korekcyjna, ćwiczenia ogólnorozwojowe)
Nauczyciele w czasie zajęć świetlicowych prowadzą z uczniami pracę wyrównawczą. Kształtują postawy oraz uczą rozwiązywania konfliktów poprzez komunikację i zachowania asertywne.
Zajęcia na świetlicy dają dzieciom możliwość czynnego wypoczynku i rozwijania swoich zainteresowań, a także wyrównywania poziomu wiedzy. Uczniowie odrabiają zadania domowe, doskonalą liczenie i czytanie, uzupełniają wiedzę korzystając z pomocy kolegów lub w trakcie indywidualnej pracy z nauczycielem. Wyrabiają w sobie poczucie odpowiedzialności za wygląd najbliższego otoczenia, poszanowania własności osobistej oraz mienia szkolnego. W czasie zajęć dzieci rozwijają swoje umiejętności i zdolności. Wykonują prace plastyczne, które później zdobią sale świetlicowe.
Cele działalności świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej nr 1:
- zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, udzielanie uczniom pomocy w nauce,
- zapewnienie odpowiednich warunków do samodzielnej nauki,
- zagospodarowanie wolnego czasu; rekreacja,
- organizowanie dodatkowej pomocy nauczyciela dla uczniów tego potrzebujących
- kształcenie nawyków samodzielnej pracy umysłowej oraz zdobywania wiedzy i umiejętności, ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień dzieci poprzez organizowanie różnorodnych zajęć
- wyrabianie umiejętności nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów z rówieśnikami w czasie wolnym oraz samodzielności w podejmowaniu i realizacji różnorodnych zadań
- organizowanie rozrywki indywidualnej i zbiorowej oraz kształtowanie nawyków kultury życia codziennego,
- kształtowanie nawyków higieny i czystości, zapewnianie warunków do zachowania i poprawy zdrowia oraz upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej,
- pomoc dzieciom przybyłym do naszego kraju z Ukrainy w adaptacji do polskich warunków i polskiej szkoły poprzez zapewnienie im wszechstronnej opieki poza czasem lekcyjnym i pomoc wspierającą rozwój psychofizyczny. Czas spędzany przez dzieci obu krajów w świetlicy szkolnej często owocuje nawiązywaniem przyjaźni polsko-ukraińskiej, a to z kolei sprzyja doskonaleniu umiejętności porozumiewania się w j. polskim oraz wymianą doświadczeń z życia codziennego obu społeczeństw,
- organizowanie warunków dla rozwoju fizycznego uczniów, w szczególności organizowanie zajęć i gier sportowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny uczniów, rozpoznawanie i zapewnianie realizacji aktualnych potrzeb dzieci przy współpracy z wychowawcami klas I – III.